Ha nem sikerül elérnünk célunkat, előfordulhat, hogy maga a célkitűzésünk volt hibás. De milyen a jó cél?

SMART

A SMART cél egy angol betűszó, mely a Specific (specifikus, jól körülírt), Measurable (mérhető), Achievable (megvalósítható), Relevant (releváns) és Time-based (időtartamhoz kötött) szavak kezdőbetűinek összeolvasásából származik. Egyszerűbben egy világos és könnyen érthető cél, ami jól alkalmazható céges projektek, vagy akár bármilyen magánéleti cél elérésében is.

Hogy is néz ez ki a gyakorlatban? 

Mit szeretnél elérni? Fogalmazd meg egy mondatban, majd egyszerűen válaszold meg az alábbi kérdéseket:

  • Mit szeretnél elérni? (ki, mit, mikor, miért, hogyan) 
  • Hogyan tudod mérni az eredményt, illetve magát a folyamatot ami az eredményhez vezet? (számszerűen, vagy leíróan) 
  • Mennyire megvalósítható? Milyen képességekre, készségekre, erőforrásokra van szükséged hozzá? Hogyan befolyásolja a környezeted a cél elérését? 
  • Összhangban van a többi céloddal (cég esetén a cég stratégiájával)? 
  • Mi a határidő? Reális ez a határidő? 

Ha ezeket a pontokat megválaszoltad, majd összegezted, már képes leszel egy jó célkitűzésre.